Wednesday february 27th

2013-03-03,23:44:06
Kategori: USA - Innan,Under,Efter -(1) Kommentarer
När jag kom till hit till Havasu så är några av min vänner religiösa. Det vill säga de går till kyrkan och gör saker där, inte så att de är galna eller något men de är uppväxta emd det så det förstår man ju.
 
Så Tiffany går till en ungdomsgrupp som kyrkan har varje onsdag som jag följer med på. Och Hannah S går till sin kyrkas ungdomshrupp på söndags kvällar som jag följer med på. Gillar inte sunday church (alltså när det är på morgonen och man bara sitter och ber typ) men med youthgroupen är det riktigt kul!
 
Och i onsdags så följde jag med Tifanny till hennes kyrka och det var en guestspeaker där. Haha omg. Det var galet! Haha, en punkt under hela kyrkosaken så "helade" vi backpain, knees och lite andra saker och med händerna utsträcka mot personerna som hade de förgående sakerna så välsignade vi dem och bad för dem att deras smärta skulle gå iväg.... Yesss.. Tiffany varnade mig innan dock och sa "now it's gonna get a little bit crazy".Kan man säga. Jag har en video från när vi sjöng till Gud, lägger upp den senare.
 
Men ananrs så ser jag fram emot kvällarna vi går dit. Alltid en sådan positiv omgivning och även om man är trött/deprimerad/arg så är alla så glada så det smittar av sig!
Vi sjunger sånger med de vuxna, sen går alla ungdommar in till ett annat rum och så kollar vi på lite roliga videos och pratar om någon vers från bibeln. Och oftast så har allt det någon moralisk mening och inget jäkla snack om att vi måste vara si och så. Ni skulle få en helt annan bild om kyrkan ifall ni kom hit och upplevde det.
Hälften har helt synliga tatueringar och det finns inget krav på att man ska vara si eller så, i kyrkan jag går till med Hannah S så sa ledarna helt plötsligt att nu spelar vi dodgeball så började vi kasta bollar på varandra..
 
När jag förklarar kyrkorna och hur vi beter oss i dem i sverige så säger de "aaah, a catholic church?" så troligtvis är svenska kyrkan ganska katolisk..
Men ikväll skippade jag. Hannah skulle jobba och då har jag ingen skjuts. Men på onsdag igen!
Nu ska jag baka marnger (något som amerikanarna aldrig smakat även om det sakar i stort sätt som amrschmallows) för jag har anordnat en scavangerhunt för de andra TA:s i the bookstore.
church

Kommentarer
Alicia

Men nej haha. Har du glömt hela den svenska historien? :(
Sverige är ju protestanter så det bara skriker om det!

Men ååh det låter ju skitkul! trodde aldrig att det skulle kunna vara roligt i en kyrka haha.
SNART KOMMER JAG LÄNGTAR SOM FAN KOMMER BLI BÄSTA NÅGONSIN. puss

Svar: Jag veeeet, men det ärvad amerikanarna säger när jag förklarar den svenska kyrkan ^^Snart är du här! Vi måpste skyoea denna helg och planera lite!
Alexandra Fredblad Utbytesstudent Las Vegas 2012/2013

2013-03-04 17:30:05
URL: http://aliciaggustafsson.devote.se



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0