Frightdome

2012-10-29,05:28:03
Kategori: USA - Innan,Under,Efter -(1) Kommentarer
Kan bara säga screw grönalund och Liseberg med sina uteputtefjuttiga läskiga hus. Ha, frightdome var något annat kan jag säga!
 
Det hela är som en nöjespark fast inomhus, Och när man kommer in är allt mörkt och det är rök (scenrök) överallt. Ibland er man inte äns vart man går.
 
Det första som hände oss var att ett monster hoppade ut från ett photobooth och skrämde livet ur oss alla.
Så man kan säga att hela frightdome är som ett spökhus sen finns det rides och spökhus även där inne.
 
Först åkte vi en bergochdalbana, och medans vi stod i kön så ser jag en loop och tåänkte att det får väll gå för sig, Kanonen i Lisseberg är visserligen minder men detta ska jag klara av. Och såklart, när man kommer upp där för backen så är det 2 stora loopar ! Och även två andra twistar där man åker uppochner i kanske 5 sekunder. Så var väldigt uppfriskande som första sak att göra när man kom in där.
 
Men alla spökhus, läskigaste var väll camp massacre. Ett monsterhögg av mig och Emma från de andra så vi var helt ensamma. Och då kommer de bara från alla håll och omringar oss. Det var intense kan jag säga, min rlst är totalförstörd från att en blanding av något som jag tror var skratt och skrik för min del.
 
När man kom ut därifrån var man  helt utmattad för man hinner inte andas mellan allt, monster, skrik, mosnter, skrik, monster, skrik, monster som misslyckas skrömma, skratt. Så var riktigt skönt att komma ut därifrån.
 
Så det var awesome, så kul!
 
Idag var ganska slappt, vi åkte till någon liten "stad" som anlades 1902 och kollade någon show, matade djur (som fö var helt undermatade, och gick fram och tillbaka med livlösa ögon) och så.
 
Sen skjutsade de hem mig, jag skypeade med mamma ett tag och sedan somnade jag och sov i kanske 4 timmar.
 
Nu är klockan 9.30 här så jag ska gå och lägga mig, skola imorgon..
Ha det super ni svennar med höstlov, verkar udnerbar, pöss
 
 
 

Kommentarer
Tha skånegirl

Awesome jag är på alla bilder.

2012-10-29 06:13:12



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0