Regionsval - Arizona, AZ

2012-06-08,16:51:00
Kategori: USA - Före -(3) Kommentarer

Arizona:

Verkar himla trevligt där av det man fått ut av Eiras blogg iaf. Trevligt väder osv.

Huvudstaden samt största staden är Phoenix och antalet invånare i staten är 6 392 017 st.

Delstaten är känd för sitt ökenklimat, ovanligt varma somrar och milda vintrar men har också inslag av tallträd och bergskedjor i norra delarna av delsten med kallare väder än i de lägre delarna när öknarna finns.
Arizona är en av de sydligaste delstaterna i USA och gränsar i söder till Mexiko, i väster till Kalifornien och Nevada, i norr till Utah och i öster till New Mexico. Dess yta är ca 294 000 km² , vilket motsvarar ungefär 2/3 av Sveriges yta.

Vet även för mig att Arizona har flera bra olika universitet. Kollat lite på det...

 

Arizona markerat på USA-kartan.




Kommentarer
» KAROLINA - USA 12/13

sv: tyckte själv att pll var lite segt i början. om jag inte missminner mig kollade jag typ till avsnitt 20 eller nåt (säsong 1), sen fick jag nåt ryck ett halvår senare och började kolla igen och sen blev det bättre i säsong 2 haha.

-
självklart! fixar det :)

Svar: Kanske blir så för mig elelr något, åker ju till USA där kollar väll förmodligen alla :p
Alex Blad

2012-06-09 11:07:22
URL: http://everylastminute.blogg.se/
» KAROLINA - USA 12/13

aghhh det verkar inte som att det går att ändra några länkar för mig nu när jag har nya bloggplattformen... lagg. Men jag fixar det så fort det går! ;_;

Svar: lungt, men jag lägger till dig ! :)
Alex Blad

2012-06-09 11:11:17
URL: http://everylastminute.blogg.se/
Annie

Hej!
Jag ska också som utbytesstudent till hösten och har lagt till din blogg bland länkarna. Vore kul om du ville göra detsamma! :)
Kram Annie

(http://usannie.blogg.se)

Svar: Självklart lägger jag till dig och tack för länken :)
Alex Blad

2012-06-10 20:33:59
URL: http://usannie.blogg.se



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0