Första skoldagen!

2012-08-28,01:27:00
Kategori: USA - Innan,Under,Efter -(1) Kommentarer
Schema:
 
1st: 7.00-7.53 - English 11
 
2nd: 7.58-8.54 - Spanish l
 
3rd: 7.59 - 9.52 - Journalsim Foundation
 
4th: 9.57 - 10.50 - Chemistry
 
5th: 10.55 - 11.48 - U.S. History
 
Lunch
 
6th: 12.23 - 1.16 - Algebra ll
 

 
Så!! Detta är mina kommande skoldagar! Idag såg lite annorlunda ut, vi hade lite homeroom osv, men det har man typ aldrig.
 
Allt gick bra. Jag och Savannah fick skjuts för vi är inte registrerade för skolbussen än. Och vi koallde på någon lista vilket homeroom vi skulle ha. Allt var baserat på efternamnen så hamnade inte med henne.
 
Men jag hittade till mitt och Edgar var i samma. I homeroom fick man sitt schema och så. Så konstiga tider! Liksom minuter och så!
Men efter så hjälpte Edgar mig att visa mina klassrum och sen till min första lektion!
Gick bra. Engelska läraren var jättebra, första intrycket iaf. Vi fick ett papper och skulle göra lite grejer för att han skulle lära känna oss. Var frågor som "vilken kändis kan du tänka dig att det är möjligt för dig att ha ett riktigt förhållande med?" "om ditt live hade ett soundtrack vilken låt skulle vara din?" osv. Var ganska kul. Och skulle vända mig om för att fråga om ett ord, så förstod itne tjejen bakom mig heller! Hon var från Schweiz och åkte med YFU. Vi pratade lite.
 
Sen var det Spanish l. Vi lärde oss "Hola" och "Me llamo" ..
Så det ska bytas! Och var bara freshmens, jag är junior alltså två år äldre.
Man kan bara byta till typ högre grad på det man läser, ej ämnen. Men ska försöka byta till keramik.
 
Journalism Foundation verkar super. Vi gör skolans tidning och läraren var så skön! Haha hon var typ överallt :p
Hoppas det blir en riktigt kul klass!
 
Chemestry är kemi. Inte så mycket bättre. Bättre än pö iaf. Läraren verkar ganska schysst. Om vi behandlar honom med respekt behandlar han oss med respekt, simpelt.
 
Sen U.S. History, läraren sa ingenting. Alltås vi skrev bara på en lista som vi gjort i alla lektioner, men vanligvis säger läraren något mer. Han bara satt där. Så första intrycket var inte så bra.. Pratade inte med någon där heller.
 
Sen kom det jag farade över! Lunchen. Haha. Jag visste att jag och Edgar hade samma lunch som mig. Men visste inget om Savannah eller så. Men kommer in i matsalen och inte så lätt att hitta Edgar bland 1000 elever .. Så jag bara fllowade the flow. Tillslut såg jag Edgar och några andra så phew där. Haha men vi stog i kön hur länge som helst! Så mycket folk!
Jag träffade en söt tjej i kön jag pratade med så vi köpte mat samtidigt. Men när vi betalade för vår mat så rang klockan .. Så tig en bit av min pizza ( man kunde välja det eller orange chicken, som är godare än det låter) och sparade min brownie (ja man fick en brownie, i en förpackning..) och gick till min class. Var matte så vad ska jag säga ? Man är tvungen att ta lektionen .. Trååkigt. Och komemr få en bok som såg ut att väga 3 kilo typ .. dö
 
Men annars var allt bra. Och skulle ju även på cross-countryn. Men vi frågade vid officet om det, de sa gå till planen och kollaom ni hitttar någon coach. Men det gjorde vi inte så tillslut fick vi ringa vpappa om skjuts hem. Och nu sitter vi och kollar, guess what, supernatural. Vi är snart klara med allt! Eller netflix har ju inte säsong 7 men man kan kolla på internet ;)
Och även fast jag sett allt förut så är det så bra! Älskar det. Och älskar Jensen Ackles!
 
Så, nu är denna dag avklarad. Hoppas man kan "make some new firends" imorgon ;)
 
 
 

Kommentarer
Sandra

Älskar också Supernatural och Jensen Ackles haha!!

2012-09-01 06:51:24
URL: http://usasandra.blogg.se



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0