Ett Svårt Val

2012-10-23,05:24:02
Kategori: Allmänt -(7) Kommentarer
Jag åkte ju på detta lilla utbytesår direkt efter 9:an och var redan då i full far med att tänka på vart jag skulle gå.
Jag kom in på min drömskola Södra Latin inr. HU Språk. Med 5 poäng..
 
Min ända tanke är just nu ifall 97:orna betygssystem med A,B,C osv gynnar mig eller ej ?
 
Och även fast det nu är ca 3 månader kvar tills man kan börja söka så bara snurrar det i huvudet på mig, jag är totalinställd på ett gymnasium sen vips så går det över till något annat!
 
Men sen är det ju också det vad jag ska välja för skola?
 
Det jag har i huvudet just nu är;
 
Södra Latin- Humanistiska Språk
 
Värmdö Gymnasium - Sam/sam eller Sam/beteende
 
YBC- Sam/media
 
Klara Södra- Sam/Sam eller Sam/beteende
 

Om det är någon som går på någon av skolorna, även om de är ett annat program, så kommentera gärna!

Kommentarer
Vilda

Du har tur för vilda är hemma och är sjuk och har inget att göra så nu kommer jag hjälpa just dig att välja rätt!

Det är bra för dig att 97orna har A,B,C systemet för att de har svårare att få A i alla ämnen MEN jag tror att det är fler födda år 97 än 96 så det kanske är lite flera som söker.

Personligen tycker jag att Klara södra värkar bäst! För att de har bäst schema och Alicia har sagt mycket bra saker om skolan och att det går sköna människor där! det negativa där är ju att den är så liten. Eller så tycker jag YBC för det är ganska nära hem man får Macbook air och Camilla går ju där och hon tycker det är as bra! Det negativa där är ju att alla där är typ värsta märkesbögar...

Jag vet ingenting om Södra latin men jag tycker inte du ska gå på Värmdö gymnasium. Dom ar fett långa scheman, dåliga utlärningsmetorder som att man får bara sitta och lyssna på lärarna hela lektioner och sen får man läxor på allt! Det mest inte bra är att lärarna kommer knappt ihåg vilka elever som går på skolan.

MEN den bästa skolan är MEDIA GYMNASIET! ;))))) gå där! Its AWESOME!

Hoppas jag har varit lite till hjälp! SAknar dig alex!! pUUUUUS!

2012-10-23 12:48:05
URL: http://vildaohlin.blogg.se/
Cecilia

TACK för din kommentar och dina tips om att inte välja regionsval och så!
Kram, ha det mega super duper bra!

Svar: Varsegod ! Och tack så mycket sjælv ! :D
Alexandra Fredblad Utbytesstudent Las Vegas 2012/2013

2012-10-23 16:29:36
URL: http://fashionperspective.blogg.se
Louise

Samsam finns inte på klara södra! Men börja där!!!!!! Det är världens bästa skola jag lovar!!!! Saknar dig förresten! Läser bloggen varje dag! Puuussss och kram från kalla Sverige!

2012-10-23 16:52:05
URL: http://Louiseebroquist.blogg.se
Alicia

du vet ju vad jag tycker ungefär.. men jaja.
Värmdö gymnasium är jätte fint, intressanta människor och sådär. Men deras sätt är gammalmodigt och det är inget nytänk alls, riktigt old school. Bered dig på LÅNGA genomgångar. Du kommer gå långa dagar från typ 9-4, varav dina luncher är typ 2 timmar långa. Extremt mycket för långt. Men matkortet är guds gåva till mänskligheten och det finns MÅNGA bra resturanger i närheten. De lärarna jag hade där var väll helt ok, inte så jätte bra. Mycket läxor.

Klara södra är en rätt tråkig skola, men extremt nytänkande och alla lärare jag har är jag väldigt nöjd med. Skolan är fin och fräsch och alla är trevliga och snälla. Man kan verkligen vara sig själv utan att behöva tänka på vad andra tycker. Eleverna är helt sjukt engagerade och vi ska till exempel imorgon ha Halloween kväll med övernattning och filmmys hela kvällen + frukost på morgonen. På kanelbullens dag fick vi bullar i överflöd och det anordnas både tårtbakartävlingar och "mys dagar" då alla bara glider runt i One-piece. Jag trivs toppen. Dock känns det lite segt att gå kvar i år, då skolan är så liten osv. Men jag vill att du ska gå där med mig! skulle vara såå kul. Mycket läxor dock!

Södra Latin är min dröm. Vet inget om det men VÄRLDENS finaste skola och världens snyggaste människor. Om jag var du och inte hade börjat på någon skola hade jag utan tvekan börjat där.

YBC, kan väll kortfattat säga att det absolut inte verkar vara något för mig.

2012-10-23 19:32:54
Ena

Jag tycker det är en bra idé! Det är verkligen superbra och jag använder det hela tiden kan man säga. Dock byter jag till ett annat standardobjektiv ibland för att jag kan tycka att det är jobbigt att man inte kan zooma, men annars är det grymt! :D

2012-10-23 21:29:23
URL: http://dirtydose.blogg.se/
Jennifer

Jag går på YBC men ekonomiprogramet. Det enda jag kan säga att är att den är verkligen jättebra! Efter att ha gått i en suverän skola till 9an, men underbara lärare så var jag riktigt kräsen när jag kom till gymnasiet. Vantrivdes i första skolan och bytte då till YBC.
Lärarna bryr sig verkligen, är insatta och vill hjälpa till för att man ska få högsta betyg. Det är verkligen en jättehärlig skola! Det enda minuset är att skolan ligger på plan 4 och 5 vilket blir ganska jobbigt då det bara finns en hiss och den är oftast full eller på fel våning. ;) Men det viktigaste är ju att det ska kännas rätt för dig! Men var heller inte rädd för att välja fel, för det går alltid att byta, det är jättemånga som byter skola den första månaden!

2012-10-24 12:33:30
Anonym

Värmdö på gullmars är en jättebra skola!

2012-10-24 14:26:10



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0