Road Trip

2013-09-02,14:40:00
Kategori: USA - Under -(0) Kommentarer
 
1.// Jag hittar min första GeoCache med mammsen på en av San Fransiscos alla gator. 2.// Den självklara bilden på The Golden Gate Bridge. 3.// Några vilda elefantsälar man kunde lyckas komma riktigt nära!
4.// Späckhuggar showen på Sea World i San Diego, helt otroligt kan jag säga. (och jag måste självklart tillägga, som den lilla garderobsaktivist jag är, stackars stackars djur.) 5.// Otroligt fin utsikt någonstans längs USA:s västkust på Highway 1. 6.// Vi måste ju vara världens sötaste turister! Här påväg till Alcatraz.
7.// En manet som befann sig på Monterey Bay Aquarium. Det finaste akvariumet jag någonsin vart på. (Ja, jag har faktiskt vart på minst ett tiotal.) 8.// Ett akvarium på Monterey Bay akvariumet där de använde vatten från vattnet precis utifrån. De fick in planktonen och allt därifrån vilket gjorde att det levde på sig själv i princip.
 

På denna tripp var det alltså jag och min svenska mamma och pappa. De kom ner till Lake Havasu efter att ha vart i Vegas i några dagar. Där va de kanske i 4 dagar, över min graduation, sen begav vi oss!
Vi åkte först till San Diego, gick på Sea World, hyrde Beach Cruisers och mös. Tror jag njöt av det mer än mamma och pappa, haha. Vi var där över memorial weekend så var underbara fyverkerier då även.
Andra stoppet blev Santa Barbara, underbart där. Och man fick känna på riktig tropisk värme igen efter någorlunda "kalla" San Diego. Mamma och pappa trivdes galant där, jag blev lite uttråkad. Men underbart fint! Nästan lite Hawaii på det ;)
Sen tror jag vi stack direkt till Monterey Bay efter 4 dagar i Santa Barbara. Där var det kallt! Riktigt kyligt! Stannade där i två nätter och sen blev det SAN FRANSISCO!
Gud vad fint det var där! Så mysigt, rekomenderar det verkligen. Lite halvkyligt men bara man hittade sol så kunde det bli helt okej. Vi åkte cable cars, turistade runt på alcatraz, köpte matchande hoodies, åt på samma ställe lunch, middag, lunch bara för det var så underbart gott!
1 vecka blev det i San Fransisco. Sen skjutsade mina föräldrar mig till flygplatsen och jag åkte till Vegas för att bli upphämtad av Robertp och Wyatt för att spendera mina sista 20 dagar i Havasu.
Mamma och pappa åkte dagen efter de släppt av mig hem till Sverige.
 
En riktigt kul trip längs hela västkusten, super!

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0