Registrering + en jävla massa papper..

2012-08-22,04:00:36
Kategori: USA - Innan,Under,Efter -(0) Kommentarer
Idag har vidå äntligen registrerat mig. Det var ganska enkelt. Vi hade redan fått papprerna vi behövde igår så de var ifyllda och vi prata lite med någon registrerare där. Jag kommer bi 11th gradeare!
Fick även välja klasser.. eller välja och välja. Var tvungen att ta 4 klasser och fick välja två..
 
Var tvungen att ta- Engelska (engelska), Science (ville ha biology, men hon bah "jag sätter dig i chemistry" okej vet inget om de men jaja), Matte (blev någon slags algebra) och US.history.
 
Sen valde jag till Foreign Language (spanska) och Journalism.. Alla kurser är nog ganska svåra tror jag. men ja. Eftersom det var så sent såvar redan alla klaser fulla och de som jag ville gå behövde man ha gått en annan klass innan på (de var inte så omtäksamma mot utbytesstudenter här som jag hört att de kan vara på andra ställen..)
 
Och frågade äntligen om min "kära" sporter, fanns det någon möjlighet till volleyboll,crosscountry eller tennis fortfarande? och yes det fanns det! Jippie!
 
Så gick till "sportkontoret" pratade där. Och det gick bra, behövde bara köpa ett "package" som man skulle ta till doktorn och få en physical undersökning så att man kan få vara med. Det kostade $20.. cash.. vilket jag nte hade. Så fick åka och ta ut $20, komma tillbaka. Köpa pappreerna som man behövde och sedan åka iväg igen. (vi fyllde i allt påvägen, så JÄVLA mycket saker att fylla i, och samma grej hela tiden)
Fick min undersökning, som var superenkel även fast vi behövde fylla i samma slags papper igen + $20 dollar borta igen.. , åker tillbaka och lämnar in allt.
 
Sen precis när vi ska åka så kommer hon utspringades med ett papper i handen och säger att vi måste fylla i detta också men kan ta med det imorgon. Men vi ville ha allt kalrt så började fylla i det och blev lite starstrukk för vi har redan svarat på allt detta.. Tills vi inser att det står ett annat namn på pappret. Någon Anders blablabla.
 
Så jag får springa in med pappret igen (och hela dagen med allt springandes fram och tillbaka så tänk på att det är 40+ ute..)
 
Väl därinne så ger jag henne pappret och tjuvkikar lite på papprerna och en av utbytesstudenterna på min skola ( tror vi totalt är 5 st) så har jag iaf en Norsk haha. Kan man prata hemlisar som ingen förstår med, hehe.
 
Så någon gång imorgon så ska jag vara med på min första crosscountry träning här i USA !
 
 
MEN, alltid men, eftersom min vpappa är den enda som kan köra i hemmet och han har ett 24/7 jobb så vet vi inte om jag kan vara med imorgon.. Men jag hoppas det iaf.
Men vi skulle ringa till skolan imorgon och höra vilken tid träningen var.. Så får se då!
 
Sen blev det god mat med panda express och fick en lovlig fortune cookie, yay
 
 
Så äntligen är jag en Sierra Vistare nu, hem för the Mountain Lions!
 

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0