28 augusti 8.45pm

2012-08-29,05:56:01
Kategori: USA - Innan,Under,Efter -(0) Kommentarer
Andra skoldagen har nu passerat.
Gick bra. Som sagt inga vänner än. Snyltar Svannahs vänner som är jätteschyssta. men de pratar om folk hit och dit som jag inte har en aning om vilka de är. Så på lunchen sitetr jag mest tyst och försöker hänga med någorlunda.
Positivt är iaf att en kille i min U.S. History class (den som är innan lunch ) är vän med Savannah Edgar och dem så när lektionen var slut så gick jag fram och frågad eom han skulle sitta med dem, ja, och sedan om jag kudne gå med honom dit. Lite på elelr något, vet ej, men det gick bra. Och ahn evrkar jättetrevlig och ahr honom i två klasser.
 
Och seriöst vad jag kommer dö här.
Engelskan, alltså, vi fick ett papper med typ 5 texter , 2 A-4:a var. Till varje text var det typ 7 frågor, sammanlagt 31 st.
Och tänk att det är som svenska med avancerade ord och allt, fast på engelska såklart. Jag fattade nada. Haha förstod inga ord. Och kunde inte ens lista ut ordens med sammanhanget för det var ehla meningar jag inte förstod. Sen fick man inte fråga heller för grejern var ju att man skulle lära sig orden.. Men gillar läraren iaf. Känns som han bryr sig för han försöker lära sig allas namn, så känns väll bra.
 
Haha, spanskan. Tänker nog inte byta.. Om jag inte får byta till keramik, men hade inte tid att gå till counclernblablabla idag så gör det imorgon.
Alltså igår var det bara "Hola" och "me llamo" , idag så avancerades det mycket suggestivt. Så håller mig nog här än så länge..
 
Jounalism, kommer bli kul men ett riktigt helvete med göra.
 
U.S. History, remember att jag skrev att jag inte gillar läraren ? Stryk det. Han är superskön. Han heter Mr. Bishop men vi ska kalla honom för coach eftersom han coachar något lag. Och hans regler för klassrummet är "No Sex & No Violence". Haha
 
Algebra = en bok på 5 kg. Måste lägga upp en bild.. Men läraren gillar jag. Liksom ingen rolig eller så, men jag förstår när hon förklarar. Men vi har henne bara denna vecka sen byter vi för hon är höggravid.
 
 
Ajuste, på jounalism gör vi alla nyheter och så och ahr fått reda på lite saker. tex
 
Mamma kommer du ihåg att du sa att Las Vegas hade bra skolor osv ? Du kunde inte ha mer fel.
Nevada ligger på 49 plats (med bara hawaii efter dem) i school education.. Suger jaja. Men funkar.
Även fått reda på att de har inte råd med lärare till skolorna så iaf minst tre klasser i vår skola så är det överfullt och man får sita på golvet. Som tur är är ingen av mina så fulla men några berättade, haha. Mend e säger att det ska lösas inom några veckor.
 
Komemr fortfarande folk och registrerar sig till skolan.
 
En av reglerna som man får veta i alla klassrum också är att man får en varning om huvudet nuddar bänken.. Tydligen är det hur vanligt som helst att man sover.. Kommer väll förstå det tillslut.
 
Men även om klockan är typ 9 nu så ska jag lägga mig. Ska gå upp 05.30 imorgon.. Godnatt!
 

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0